torsdag, januari 13, 2005

Åka tåg och snusa Jenka

Idag har jag åkt tåg i tre timmar utan att egentligen komma någonstans. Jag åkte till från Malmö till Ödåkra imorse. Mats skrev på min lapp. Sen åkte jag tillbaka till Malmö, till skolan och la den i Kalles fack, och sen var jag tvåhundra spänn och fem timmar av mitt liv fattigare. Men det känns sjukt skönt att få lämnat in den där djävla lappen. "Du borde skaffa dig lite framförhållning" sa Mats och jag kan väl inte mer än instämma.

När Erica och jag var på AG:s och handlade fick Erica en sån där liten gratisdosa med snus när hon köpte cigg för att de vill att hon ska ändra sina vanor. Det snuset luktar och smakar precis som Jenka! (Det vet jag för jag fick den lilla gratisdosan och snusar jenkasnuset just precis nu.) "Vintergröna" kallas det visst. Sen luktar det ganska mycket 5-56 också, det är antagligen därför jag blir alldeles varm i kroppen när jag luktar på det. Jag älskar 5-56.

Om man skulle följa serielogiken skulle ingen känna igen mig idag, för jag har mina nya glasögon på mig och det är nästan ingen i skolan som har sett mig i glasögon. Om de hade lärt känna Stålmannen och sen träffade honom som Clark Kent, ni vet.

Inga kommentarer: