söndag, januari 30, 2005

Läsning och lack-jacka

Erica är i Stockholm och hälsar på sin systerson Noa och hans föräldrar, Ericas syrra Nina och Tobbe och det var en väldigt klurig familjesituation att beskriva som jag snabbt insåg att språket inte riktigt är anpassat för ännu. Ja, hursomhelst är det väldigt jobbigt att Erica är helt långt borta för jag saknar henne väldigt mycket och önskar nånstans att jag hade följt med, men jag vet samtidigt att det säkert är sådär vuxet tråkigt nyttigt för oss att vara ifrån varann några dar, jada jada. Det är tur att det finns en hel massa andra människor i stan som också är helt fantastiska och som jag tycker mycket om att umgås med.

I torsdags spelade jag & Måns biljard på Central Biljard, på Möllevångsgatan, för Det Andra Stället var fullt. Det var ju lite annorlunda att spela på ett nytt ställe.

Sen i fredags var jag i skolan på Gunnilla (sic!) Welwert(Goldmine)s lektion eftersom jag skolkade från den i onsdags och det är jag glad för för den var sjukt rolig. Vi fick en träbit med en såndär bibliotekshyllbeteckning och två nummer, ett för vilken bok och ett för vilken sida, och så fick vi gå till bibblan och leta upp rätt bok och rätt sida och utifrån vad som stod på den skulle vi göra ett konstverk, ungefär. Jag och Anders gjorde ett ganska avancerat "Självporträtt i koordinater" med ljudeffekter och allt. Sen stack jag till stadsbiblioteket och sen gick jag därifrån till Sibylla-kiosken på Möllan för att jag fick en urge för veg-burgare och eftersom Malmö fortfarande är en relativt ny stad för mig var det det enda stället som jag var säker på hade det jag ville ha så jag gick dit och när jag satt där ringde Erica och det gjorde mig glad och sen hade jag lite tänkt, tidigare på dan iallafall, att jag skulle åka till Lund och kanske sitta på mitt rum och uggla men jag var inte så sugen egentligen så när jag kom till Gökboet så frågade Sandra om jag ville med och dricka öl hos hennes kompis Elias och det ville jag såklart så vi gick dit och sen gick vi till Ölcaféet en sväng och där var tokigt mycket folk, bland annat Danne och Thorkel och lång historia kort så hamnade vi på svartklubben på Karlskronaplan till slut och drack dyr öl och jag och Sandras Nils (som jag kallar så för att inte förvirra hr. Ryding) pratade filosofi väldigt ingående och det var väldigt kul för det var sjukt längesen jag pratade så mycket just filosofi med någon.

Idag sen sov jag länge, pratade med Erica och sen läste jag lite i Läsning av Frank Smith och förundrades lite av det paradoxala i att läsa en bok om läsprocessen. Hm. Sen såg jag första halvan av Kellys hjältar och sen satte jag och Sandra oss och började spela in en låt som faktiskt kan bli något. Det ska bli skitkul att fortsätta med det projektet.

Sen stack jag ut till familjen Billing/Wendin på Limhamn och drack lite snaps och så och fick reda på att festen vi skulle på hade ful-tema och Danni och Angelica hade tänkt ut en massa kläder åt mig, men det slutade med att jag såg ganska (men bara ganska) vanligt ut med mina trasiga jeans och tuperat hår men med en Michael Jackson-t-shirt och en gräslig, inte ens midje-kort vit lack-jacka på mig. Festen var kanske inte sådär tokrolig, jag kände ingen och sådär men det är alltid roligt att umgås med Erik och Danni. Sen kom jag hem (eller, till Gökboet, men jag har uppenbarligen börjat säga 'hem' om stället) och skrev det här och nu ska jag sova så det kan bli måndag nån gång så jag får träffa Erica igen.

Inga kommentarer: