onsdag, januari 26, 2005

All your base are belong to us

Idag var jag en djävel på biljarden! Erica klarade bara 3-3 i lägg och det var inte för att hon spelade dåligt utan för att mitt sikte av nån anledning helt plötsligt funkade som det ska. Underligt. "Ute eller inne, beroende på dagsformen" som en av mina meningar jag skrev i skolan idag löd. Ordet var beroende. "Den fallande stjärnan var en astronaut" skrev jag också. Då var ordet astronaut. Överlag var jag nog på ett ganska kreativt humör idag, det var en rolig föreläsning och Anna är en riktigt bra lärare. (Det var alltså inte ett... alltså yrkesmässigt omdöme utan jag menar att jag gillar henne. Vilket visserligen gör henne till en bra lärare men... Ja.)

Igår var jag hos bazz & Sara och kollade på handboll och det var väldigt kul att träffa dem igen. Det var längesen som fan. Jag och bazz ska ta och luncha nån dag när jag inte är i skolan. Shit, om en vecka flyttar jag till Malmö. Så djävla skönt.

Men jag borde komma igång och skriva på skolprylarna och inte tycka att jag ska vänta med det till jag har flyttat. Fast det känns onekligen som att det kommer att bli lättare att jobba i min nya lägenhet, mest för att Smålands innebär en lättare ångest så fort jag är där. Faktum är, att hela Lund har ett litet tunt ångestmoln över sig, det kände jag när jag var ute och affischerade för Smålle idag. Men det är ju bra att jag känner att jag är klar med stan.

Ja, jag var ju på Inkonst i lördags och såg på The Good Life och lovade kanske lite att jag skulle skriva om den på New Noise. Det är ännu ett moln som hänger över mig. Suck vad jag inte bara kan ta tag i saker. Till råga på allt har jag börjat spela Baldur's Gate II: Shadows of Amn. Ja, för det har jag ju tid med?

Och, som en sista rolig sak verkar det som att jag lagat min MD. Det är mycket bra för det innebär att jag eventuellt kommer att kunna fixa över alla bra låtar jag spelat in i X151 så att de inte är tattiga midi-låtar som låter piss på alla datorer som inte har så maffiga ljudkort som datorerna i just X151 (eller andra ställen som har datorer med likvärdiga ljudkort) utan moderna mp3-låtar. Det vore ju kul.

2 kommentarer:

nils sa...

Baldurs Gate II - det är jättekul. jag ska spela det som fan när jag väl kommer iväg på turné. jag har helt glömt bort att jag ska försöka flytta till Malmö. det är tur att du påminner mig.

Linus sa...

det är klart jag påminner dig, nils. malmö är inte komplett förrän du också bor här, ju. :)