lördag, januari 22, 2005

Tankar kring djur och dramaturgi.

Blä. Jag har varit bakfull alldeles för länge (ända sen jag vaknade) och det verkar inte som om det vill gå över. Tur då, att jag kan sitta och titta på doktor Doolittle som är mycket roligare än jag trodde, även om det verkligen borde finnas nåt bra sätt för honom att bevisa att han kan prata med djuren. Att de försöker med en orangutang i typ fem sekunder och sen bara lägger ner det är precis lika irriterande som att Gråben inte försöker fånga Hjulben på samma sätt två gånger med bara små justeringar i planen. Men jag vet, jag vet, det är såna där överenskommelser som filmskaparna gör med oss i publiken för att det ska fungera överhuvudtaget med fiktion. Jag gnäller ju inte på det till synes orimliga i att han de facto pratar med allsköns djur.

I går var vi på Crush! Jag träffade Johanna Berglund och det var roligt för det var säkert två år sen vi sågs senast. Men jag blev lite för full, jag har inte riktigt vant mig vid min nya relation till alkohol som i korta drag går ut på att inte bli särskilt full. Annars var det en ganska så... mellankväll.

Ikväll ska jag gå till Inkonst & kolla på The Good Life, själv. Kanske kommer det upp nånting på New noise om den senare.

[Lite senare]

Jag kom inte iväg riktigt (fast jag tänkte gå nu) för jag och Gamet spelade in en låt.

Inga kommentarer: