torsdag, januari 20, 2005

Fyran klar!

På måndag ska jag skriva kontrakt på en lägenhet. Eller, del i en lägenhet, jag ska dela en trea med en kille. Jag var & kollade idag och det såg helt okej ut och killen verkade klart trevlig och hade en söt katt och rummet var väl ungefär så stort som det jag har i Lund men här har jag ett betydligt större kök och ett stort vardagsrum som vi delar på. Och tvättmaskin i badrummet! Men så är det klart mycket dyrare också, det är nog det jag kommer att inse om ett tag. För just nu är det väldigt mycket "jaha?" Jag anmälde intresse i tisdags, de ringde igår och vi stämde träff idag. Sen ringde hon igen och tog upp den lilla detaljen med min betalningsanmärkning och det var ju klart jobbigt. Men jag ska fan ta tag i den där skiten nu eftersom hon var så snäll att hon ringde tillbaka bara en kort stund efteråt och sa att hon gärna gav mig en chans, och så bestämde vi tid för att skriva kontrakt. Det är skitnära både till Erica och till Måns, det är schysst.

Nu gäller det alltså att så smått ta uti med de praktiska detaljerna som behövs tas tag i när man ska flytta till Malmö, exempelvis säga upp rummet på Smålands och sånt. Men det ska väl inte vara några problem, det är väl mest trist att jag får betala dubbla hyror i februari eftersom rummet blir ledigt redan om en och en halv vecka. Men då har jag å andra sidan gott om tid på mig att flytta, det är schysst.

Fan, det blir bra det här. Jag tror fan det.

Människorna på Smålands då? Ska jag bara lämna dem sådär? Saknar jag inte ens dem? Är jag ett monster?

Nej, det är väl klart att det känns att åka därifrån, men... Det är svårt sånt här. Det här är ju vad jag vill och behöver i mitt liv just nu. Jag behöver faktiskt inte be om ursäkt för att jag flyttar från Smålands. Hade jag inte gjort det kanske jag hade fått skit för att jag stannade kvar, jag vet inte. Sånt är ju lätt meningslöst att spekulera i. Och ändå är spekulationer det enda jag sysslar med. Schh!

2 kommentarer:

nils sa...

gott mos! vi ses i Malmö!

Linus sa...

Jäpp! Jag var allt ganska sugen på ett litet minikollektiv med dig, Nils, men det här funkar ju helt klart det också.