onsdag, januari 19, 2005

Dread and fear should not be confused...

...by dread I'm inspired, by fear I'm amused.

Återigen ett par timmars tågåkande. Det är inte klokt vad jag ser fram emot de tre veckornas praktik i mars när jag ska upp till helveteshålan varje djävla dag! Jippi! Men, det är med det som med så mycket annat bara en fråga om inställning.

Sen har jag inte gjort så mycket annat idag men det behöver jag inte heller eftersom vi är mellan kurser - imorgon är den sista helt lediga dagen på tio veckor! Här ska fanimej slappas. Och gås till biblioteket och Glassfabriken antagligen.

Jag var så nära att sticka iväg och köpa en falafel precis men jag lyckades lägga band på mig. Eller så är jag alldeles för lat, så kan det också vara... Suck.

Erica! Kom hit och fixa med mitt hår, är du snäll! Hon håller på och hjälper mig göra dreads nämligen. Det ska bli väldigt spännande att se om det funkar och blir fint. Jag undrar vad det beror på att jag får såna här ryck och radikalt måste göra om något i mitt utseende då och då? Det kan vara så enkelt som att jag gör det för att jag kan. Jag hoppas nästan på det för det vore ganska fint, enligt mig.

Nu har jag läst nästan allt som står på http://theyesmen.org och haft väldigt roligt åt dem. Jag blir ganska sugen på att hitta på djävelskap själv... Vad har jag haft för mig de senaste åren egentligen? Har Smålands fått mig helt försoffad eller har tiden där varit som en förberedelse på det här? Jag har fyllts med en massa innehåll som jag bearbetat och nu börjar jag hitta former att få ut det i. Eller nåt.

Inga kommentarer: