lördag, januari 15, 2005

Blade överallt

Det blev ingen fest, det blev en öl på Ölcaféet och sen hem till soffan för Erica är sjuk och jag är trött och vi är båda ganska fattiga. Det gör faktiskt ingenting och det är en sjukt skön känsla. Jag kan minnas när jag fick panik om jag inte var ute åtminstone fredag och lördag - livet är ju det som pågår ute på stan, eller hur? Jag vet inte när det slog mig att det är helt okej att stanna hemma, och det spelar väl ingen större roll, men nånting måste jag ju tjata om.

Ikväll såg jag på tv:

...och jag tycker det allt är lite konstigt att DR1 visar Blade 2 samtidigt som TV4+ visar Sling Blade. Är det något som de kommit överens om? Jaja, jag kollade inte färdigt på Sling Blade, för den är ju ganska tung och jag är trött. Synd att jag missade scenen där Vic Chesnutt är med och... tja... sitter i rullstol. Senast jag såg den var i London. Samma sak med den där serien om countryns historia som går på lördagar, den såg jag i London. Det måste betyda att jag har börjat kolla på tv igen och det känns inte så bra.

Erica undrade varför poker blivit så hypat på sistone och det är precis vad jag har funderat på för helt plötsligt exploderade Texas Hold 'Em och blev Det Tuffaste Man Kan Göra eller nåt. Visst, jag tycker själv det är sjukt kul och skinnade ju mina bröder på pengar i jul på det sättet men hallå. Jag tror att det är en konspiration på gång. När till och med Illustrerad Vetenskap har en artikel där de beskriver Texas Hold 'Em, då börjar iallafall jag ana ugglor i mossen. Det verkar som om de försöker se till att så många som möjligt har hört talas om skiten för plötsligt går det på Kanal 5 och EuroSport och står om det i tidningarna och fan vet. Vill de ha ännu fler stackare till att spela bort sina pengar på Internetpoker? Nej, det låter för simpelt. Ska det vara en konspiration får det ju vara något ordentligt... Jag ser... En värld av människor som låter sig styras av onda plåtrobotar för att människorna är alldeles för upptagna med att räkna ut sina outs än att leva fria. Jag ser... George W. Bush. Jag ser... Alla städer falla till marken likt Sodom och Gomorra för att deras invånare hängett sig åt hasardspel och förlorat sina själar till Satan på ett djävligt onödigt flush draw. Däremot ser jag inte mitt snus och det är lite irriterande. Den lilla plåtdosan med jenkasnus ligger inte allt för långt härifrån men det är ju inte riktigt snus... Men det fick bli det ändå för jag hittade verkligen inte den andra dosan. Shit vad störigt.

Inga kommentarer: